Catalogus

Populaire filters

Kies voor Millet voor al jouw outdooractiviteiten

Millet werd in 1921 opgericht door Marc en Hermance Millet, zij maakten in hun bedrijf broodzakken en musettetassen. Het bedrijf werd later overgenomen door hun zonen, René en Raymond. René Millet was zelf lid van de Club Alpin Français, een club die zich inzet voor bergbeklimming als sport. Je kan dus wel zeggen dat hij kennis van zaken had, en dit bewezen ze in 1950, toen het merk Millet alle materialen voorzag voor de eerste Franse expeditie naar de Himalaya.

Sindsdien is het merk blijven innoveren en maken zij alles wat jij zou kunnen nodig hebben op jouw volgende excursie. Of het nu een trektocht door de bergen is of je echt gaat rotsklimmen, je vindt de kwaliteitsvolle producten die jij nodig hebt in de Millet catalogus, hier bij Zalando.

Millet kleding bereid je voor op iedere omstandigheid

Een goede reis begint met een goede voorbereiding. Selecteer het materiaal dat jij nodig zal hebben tijdens jouw volgende avontuur. Is het warm of is het koud? Zijn er grote temperatuurverschillen? Hoe is de ondergrond? Het antwoord op deze vragen bepaalt wat je nodig hebt. Daarna selecteer jij de Millet jassen, pulls, T-shirts, broeken en schoenen die jij nodig hebt om van jouw volgende ervaring een succes te maken.

Let ook op de stoffen die je koopt en de voordelen die gepaard gaan met elk soort materiaal. Zo gebruikt Millet kleding vaak GORE-TEX in hun producten, een stof die zeer waterdicht is, volledig winddicht is en ook ademt. Dit maakt het de ideale keuze voor veel outdooractiviteiten. Ga je bergbeklimmen, trailrunnen, hiken of skiën, dan vind je bij Millet alles wat jij zoekt.

Een merk dat zorgt voor de natuur

Millet is een outdoormerk in hart en nieren, alles wordt gemaakt voor de echte avonturier. Millet zet in op vijf fronten om hun impact op het milieu te beperken. Ze willen hun CO2-uitstoot zwaar terugschroeven en dit in het hele bedrijf. Verder zetten ze ook in op initiatieven om vervuiling tegen te gaan, biodiversiteit te promoten en letten ze ook op de sociale impact van hun producten op hun medewerkers. Als laatste pijler willen zij meer en meer inzetten op een circulaire economie door verbeterde stoffen te gebruiken en reparatieprogramma's aan te bieden aan hun klanten.