Spijkergoed: dát is de jeans van G-Star RAW. Het merk mag zich met recht de ster onder de denimmerken noemen. Spijkerhard: dát zijn de songs van de wereldberoemde rapper en muziekproducer Pharrell Williams. Wat krijg je als je beide sterren samenbrengt? Een ongelofelijke explosie van creativiteit! Pharrell Williams staat naast grote hits zoals ‘Happy’ en ‘Get Lucky’, samenwerkingen met o.a. Snoop Dogg, Gwen Stefani, Britney Spears en Daft Punk óók bekend om zijn uitgesproken en flamboyante modesmaak. Moeiteloos mixed hij hedendaagse trends met tijdloze, denim items. Maar wel áltijd met een duurzame insteek. Een perfecte match met het Hollandse spijkerbroekenmerk die zich sinds 2007 keihard inzet voor een eerlijke productie van hun collecties.

“G-Star RAW and Pharrell Williams, a match made in heaven!”

Deze overeenkomende kijk op fashion heeft er voor gezorgd dat de twee sterren een intieme samenwerking aangaan waarbij Pharrell Williams zich vanaf 9 februari 2016 mede-eigenaar van het Hollandse merk mag noemen. Dit houdt in dat Pharrell een vinger in de pap heeft bij het creatieve proces, maar ook de (spijker-)broek aan heeft wat betreft strategische zaken. Het doel is om met een nieuwe visie met frisse productideeën te komen en daarmee te gekke, nieuwe merkervaringen neer te zetten! De samenwerking komt niet plots uit de lucht vallen. Williams’ bedrijf Bionic Yarn en G-Star werken al samen aan een uniek en duurzaam project onder de naam Raw for the Oceans. Hierbij worden uit de oceaan opgeviste plastic flessen verwerkt tot materiaal waaruit duurzame, coole én waterdichte spijkerbroeken worden geproduceerd. Het staat in ieder geval als een paal boven water dat de samenwerking tussen het Hollandse merk en Pharrell veel jeanslovers zeer “Happy” stemt. Daarnaast bewijst G-Star RAW met deze samenwerking maar weer dat duurzaamheid al lang geen geitenwollen-sokken-imago meer heeft!

Wil je nog meer weten over de toekomstplannen van G-Star? Check onze Brand Diaries!