Maandag, wasdag. Dinsdag, strijkdag. Woensdag, gehaktdag. Shopdag? Met Weekday is het elke dag shopdag. Maar dat is niet altijd zo geweest . Back in the days - in het jaar 2000 - besloten vier vrienden een nieuw merk op te richten. Omdat ze daarnaast nog andere bezigheden hadden, hanteerden ze enkel openingstijden in het weekend. De eerste naam van dit merk was dan ook - je raadt het het al - ‘Weekend’. Echter bleek de business zo’n succes dat het bedrijf onwijs snel begon te groeien en ze binnen no-time zeven dagen per week open gingen.

Weekday: een merk voor elke dag van de week

Het moderne modemerk is gebaseerd op de Scandanivische kledingstijl, maar past dit niet toe in de gehele collectie. Weekday durft verder te gaan dan alleen de basistinten en voegt ook andere kleuren toe. Deze gemixte collectie is perfect voor mannen en vrouwen die van basics houden, maar ook voor jonge fashionista's die graag experimenteren met kleur en vorm. Het brede assortiment varieert van jumpsuits tot flared jeans, tot zwarte jeans en comfortabele sweaters. De kleding van dit merk bestaat vaak uit één kleur, wat voor een rustige uitstraling zorgt en daardoor bij meerdere stijlen toegepast kan worden. Weekday slaagt erin om met deze basic klassiekers je garderobe stijlvol te maken. Daarnaast staat Weekday ook bekend om de statement shirts die ze maken, zoals ‘Make London Europe again’, ‘Make empathy great again’ en ‘Love is the opposite of fear’.

Een duurzaam, persoonlijk merk

Het kledingmerk onderscheidt zich nog meer van anderen door duurzame kleding aan te bieden. Zo bestaan veel shirts, jeans en andere kledingstukken voor meer dan 70% uit biologische vezels. Het bedrijf is erg bezig met het klimaat en probeert dit zoveel mogelijk in de kleding toe te passen. Kortom een alledaags, duurzaam én een beetje brutaal merk.