faq | Pride | Pride-FAQ's

Pride-FAQ's

Zalando heeft deze Pride-pagina gecreëerd om het Pride-seizoen te vieren en merken in de spotlight te zetten die niet alleen een speciale Pride-collectie hebben gemaakt, maar zich ook inzetten voor de LGBTQI+ community. Hieronder kan je meer informatie vinden over de betrokkenheid van onze merken en hoe Zalando omgaat met diversiteit.

Wat doet Zalando om de LGBTQI+ community te steunen?

Als Europees platform met medewerkers uit meer dan 130 landen gelooft Zalando sterk in de kracht van diversiteit. We vieren de LGBTQI+ community en staan achter anderen die onze waarden delen, want inclusie en diversiteit staan centraal in onze bedrijfscultuur. We hebben een gevestigd Employee Resource Group-programma. Dit zijn community's met gedeelde doelen of ervaringen die zich vrijwillig inzetten om van Zalando een nog inclusievere werkplek te maken. Zalando's LGBTQI+ groep en de Diversity Guild dagen het bedrijf voortdurend uit om te verbeteren op alle fronten van intersectionele diversiteit, inclusief LGBTQI+ onderwerpen zoals trans-inclusie en -vertegenwoordiging. Ze werken het hele jaar door aan concrete maatregelen, zoals een voorkeursnaambeleid of workshops die anderen helpen om beter te begrijpen wat het betekent om LGBTQI+ te zijn.

Wat doen jullie voor het Pride-seizoen dit jaar?

De Zalando-labels Even & Odd en YourTurn hebben T-shirts ontworpen om het Pride-seizoen te vieren. Daarnaast doneren we aan een Berlijnse organisatie die de LGBTQI+ community ondersteunt. Intern plannen onze Diversity Guild en de LGBTQI+ groep een reeks evenementen voor Zalando-medewerkers, met als doel een digitale ruimte te bieden voor Pride-vieringen, een discussie mogelijk te maken over LGBTQI+ ervaringen, en het uitwisselen van ideeën.

Waarom kozen jullie deze specifieke merken?

We zijn streng geweest in het selecteren van de merken voor onze Pride-pagina. Deze bevat alleen merken die de LGBTQI+ community actief ondersteunen. Je vindt alle details over de bijdrage van elk merk hieronder.

CK: CK is partner van een consortium van LGBTQ+ organisaties over de hele wereld. Dit jaar werkte CK samen met OutRight Action International aan hun COVID-19 LGBTQ Global Emergency Fund, en bood het financiële noodhulp aan LGBTQ+ organisaties over de hele wereld die mensen helpen die getroffen zijn door COVID-19. Het fonds zal ook het internationale werk van OutRight Action International ondersteunen om de gevolgen van de crisis voor LGBTQ+ communities te documenteren en hen te ondersteunen.

CK ondersteunt verder de onePulse Foundation, een non-profitorganisatie die is opgericht door de eigenaar van de Pulse-nachtclub na de schietpartij op 12 juni 2016 in Orlando, Florida. CK heeft fondsen vastgelegd die zullen worden gebruikt om te helpen bij de bouw van het National Pulse Memorial and Museum, dat in 2022 wordt geopend. Daarnaast worden deze fondsen gebruikt voor een speciale studiebeurs ter nagedachtenis aan Frank Hernandez. Deze manager van een CK-winkel in Orlando behoorde tot de 49 mensen die bij deze aanslag om het leven kwamen.

CK is ook sponsor van PFLAG, de eerste en grootste organisatie voor LGBTQ+ mensen, hun ouders, families en bondgenoten, die zich inzet voor een wereld waar diversiteit wordt gevierd en alle mensen worden gerespecteerd, gewaardeerd en gezien.

Levi's: Elk jaar ontwerpt Levi's® een collectie die belangrijke momenten in de LGBTQ-geschiedenis viert. 100% van de opbrengst gaat naar organisaties die opkomen voor gelijkheid. Voor het tweede jaar op rij werkt Levi’s® samen met Outright Action International. Door met deze vereniging samen te werken, hoopt Levi's® de verhalen te vertellen van degenen die achtergesteld zijn, en ervoor te zorgen dat iedereen overal het recht heeft om HUN STEM TE GEBRUIKEN en om trots, vrij en zichtbaar te zijn, ongeacht hun identiteit of degenen van wie ze houden.

Levi's is sinds lange tijd voorvechter van mensenrechten en community-activisme, vooral in de vroege jaren tachtig. Het merk was een van de eerste bedrijven die steun betuigden aan degenen die werden getroffen door hiv en aids. De Levi Strauss Foundation droeg bij aan de financiering van een revolutionaire aidskliniek in het San Francisco General Hospital.

MAC: De LGBTQ+ community heeft al sinds 1984 een special plekje in het hart van M·A·C Cosmetics. Hun liefdadigheidscampagne VIVA GLAM, heeft sinds de oprichting in 1994 al meer dan 500 miljoen dollar opgehaald, uitsluitend met de verkoop van M·A·C VIVA GLAM-lipproducten. M·A·C combineert glamour met een doeltreffende financieringsaanpak en heeft samengewerkt met provocerende talenten, waaronder Winnie Harlow, Sia, Miley Cyrus, Elton John, Mary J. Blige en Ricky Martin, om de verkoop van VIVA GLAM-lipproducten te promoten. 100% van de omzet gaat naar een gezonde toekomst met gelijke rechten voor vrouwen, meisjes en de LGBTQ+ community, terwijl de decennialange steun voor mensen met hiv en aids centraal blijft staan. Tot op heden heeft de verkoop van VIVA GLAM-producten meer dan 1800 organisaties over de hele wereld gefinancierd.

Reebok: Reebok heeft 75K gedoneerd aan het It Gets Better Project (https://itgetsbetter.org/): een non-profitorganisatie met een missie om lesbische, homoseksuele, biseksuele, transgender en queer jongeren over de hele wereld te steunen, te versterken en te verbinden.

Diesel: Alle items die deel uitmaken van de DIESEL 2020-capsulecollectie Dedicated to Pride, zijn gemaakt door LGBTQI+ personen over de hele wereld: Harlow Monroe, Sofia Malamute, Stella Lucia, Kai Isiah Jamal, Saro en Ian Isiah. Elk van hen creëerde beelden door hun lenzen en in hun eigen huizen en onderkomens. Diesel en de OTB Foundation zullen twee internationale projecten ondersteunen die zich inzetten voor genderidentiteit en integratie op de arbeidsmarkt: het SF LGBT Center (San Francisco Lesbian Gay Bisexual Transgender Community Center) en TGEU (Transgender Europe).


Kun je het antwoord dat je zoekt niet vinden?
Neem contact met ons op
Chat met onze chatbot

Onze chatbot helpt je graag verder!

Als de chatbot je vraag niet kan beantwoorden, zul je worden doorverbonden met een van onze medewerkers.

Bel ons

Onze specialisten staan voor je klaar. Er kan een wachttijd zijn van 2 minuten.

Je kunt ons bereiken van maandag tot zondag van 08:00 tot 00:00.

Houd je bestelnummer bij de hand voor een sneller antwoord op je vraag.

Wil jij 10% korting?*

Ontvang updates per e-mail van Zalando.nl

Schrijf je in en blijf op de hoogte van mode en meer.

Beheer je voorkeuren

Wat interesseert je het meest?

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over hoe wij jouw gegevens verwerken. Je kan je op elk moment kosteloos uitschrijven.