Wat zijn de voorwaarden voor het inruilen van mijn items?

Wat zijn de voorwaarden voor het inruilen van mijn items?

Ruil artikelen die je niet langer draagt in voor tegoed. Als je zo goed als nieuwe items in je garderobe hebt, kun je deze naar ons opsturen in ruil voor Zalando cadeautegoed. Als alternatief kun je er ook voor kiezen om het tegoed te schenken aan een goed doel.

Hoe kan ik items inruilen op Zalando?

Klik hier voor meer uitleg over het inruilen van items.

Wat gebeurt er met items die ik inruil?

We slaan je items op en verkopen ze tijdens het juiste seizoen via een van onze kanalen. Sommige items verkopen het beste offline, sommige maken meer kans online. We nemen in feite het risico van het niet verkopen van een item over, en minimaliseren dit door meerdere verkoopkanalen in te zetten.

Kunnen alle items ingeruild worden?

Items moeten in nieuwstaat verkeren. We accepteren geen:

  • Items met gebruikssporen zoals vlekken, gaatjes of geuren
  • Intieme items zoals lingerie of badmode
  • Namaak items en/of items zonder merklabel
  • Kinderkleding
  • Basics zoals effen, eenkleurige t-shirts
  • Sieraden, sjaals of hoeden/mutsen
  • Items die nog binnen de retourperiode van 100 dagen vallen

Hoewel we alle merken accepteren die te vinden zijn op Zalando - en nog veel meer! - accepteren we niet ieder merk. Items die zijn aangeschaft als pre-owned op Zalando en die aan onze voorwaarden voldoen, kunnen worden ingeruild.

Wat kan ik doen met mijn tegoed?

Jij beslist wat je met je tegoed wilt doen. Je kunt het tegoed inruilen voor een Zalando cadeaubon, of je kunt ervoor kiezen om het te doneren. Als je voor dit laatste kiest, zal Zalando het volledige tegoed schenken aan het Rode Kruis of WeForest.

Hoe werkt het doneren van tegoed?

Als je ervoor kiest om het tegoed te doneren, steun je het goede doel door zelf afstand te nemen van de compensatie voor je ingeruilde items. Wij helpen vervolgens om de waarde van dit tegoed te schenken aan het door jou gekozen goede doel. Samen kunnen we het opruimen van je garderobe en het verlengen van de levensduur van mode nog beter maken.

Maakt het uit of ik het item op Zalando heb gekocht?

Nee hoor! Zolang het item aan onze inruil-voorwaarden voldoet, maakt het niet uit waar je het hebt gekocht.

Wat gebeurt er als mijn items worden afgewezen?

Items die worden afgewezen tijdens de kwaliteitscheck (bijvoorbeeld vanwege gebruikssporen) zullen aan je worden geretourneerd of in overleg aan een goed doel worden gedoneerd.

Als het pakket niet bij je afgeleverd kan worden, zal het naar ons magazijn worden teruggestuurd en daar twee weken worden bewaard. Als je binnen deze twee weken geen contact met ons opneemt, zullen de items worden gedoneerd.

Stuur ons alsjeblieft geen items die niet aan de voorwaarden voldoen, om onnodige verzending te voorkomen.

Moet ik iets voor de service betalen? Is verzenden gratis?

De service is 100% gratis. Je hoeft niet te betalen voor het verzenden of retourneren.

Hoeveel items kan ik per keer inruilen?

Je kunt tot aan 20 items per keer inruilen. Voeg alsjeblieft niet meer items toe aan je box dan je hebt aangemeld.

Kan ik meer dan één box per keer inruilen?

Nee, je kunt maar één box per keer inruilen. Nadat we de items in ons magazijn hebben gecontroleerd en verwerkt, kun je een nieuwe inruilbox aanmelden.

Stuur alsjeblieft alle items van je inruilbox in één pakket. Mocht je pakket niet groot genoeg zijn, voeg de overige items dan alsjeblieft toe aan je volgende inruilbox.

Is er een andere prijsstelling voor nieuwe items met label?

Alle items moeten zo goed als nieuw zijn. De prijs verandert niet als er nog een label is bevestigd.

Moeten alle items een waslabel hebben?

Nee, alle items moeten een merklabel en maatlabel hebben, maar een waslabel is niet verplicht.

Waar kan ik de cadeauboncode voor mijn inruilbox vinden?

Je vindt de code van je cadeaubon in je e-mails of in je account onder “Jouw ingeruilde items”.

Ik ben van gedachten veranderd, wat nu?

Zodra je je inruilbox hebt bevestigd, is er een korte periode waarin je je box in je garderobe kunt annuleren. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice als deze optie niet langer beschikbaar is.


Kun je het antwoord dat je zoekt niet vinden?
Neem contact met ons op
Chat met ons

We helpen je graag verder via chat. Het kan zijn dat de medewerker je in het Engels te woord staat.

Bel ons

Onze specialisten staan voor je klaar. Er kan een wachttijd zijn van 2 minuten.

Je kunt ons bereiken van maandag tot zondag van 08:00 tot 00:00.

Houd je bestelnummer bij de hand voor een sneller antwoord op je vraag.

Wat dacht je van 10% korting* op je volgende bestelling?

Ontvang updates per e-mail van Zalando.nl

Schrijf je in en blijf op de hoogte van mode en meer.

Beheer je voorkeuren

Wat interesseert je het meest?

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over hoe wij jouw gegevens verwerken. Je kan je op elk moment kosteloos uitschrijven.