Faq | Pre-owned | Wat zijn de voorwaarden voor de verkoop van mijn artikelen?

Wat zijn de voorwaarden voor de verkoop van mijn artikelen?

Verkoop items die je niet meer draagt in ruil voor tegoed. Als je zo goed als nieuwe items in jouw kledingkast hebt hangen, dan kun je ze naar ons opsturen in ruil voor een Zalando-cadeaubon. Als alternatief kan Zalando de waarde doneren aan een goed doel.

Hoe kan ik items verkopen aan Zalando?

Klik hier voor meer uitleg over het verkopen van items in ruil voor tegoed.

Wat gebeurt er met de items die ik verkocht heb?

We bewaren jouw items en verkopen ze in het relevante seizoen via het best mogelijke verkoopkanaal. Sommige items zijn meer geschikt voor offline herverkoop, terwijl andere items het beter doen via online kanalen. In een notendop – wij nemen het verkooprisico van jou over en gebruiken onze selectie kanalen om jouw verkoopmogelijkheden te vergroten.

Zijn alle items geschikt voor verkoop?

Items moeten in een zo goed als nieuwe staat zijn. We accepteren geen:

  • Items met tekenen van gebruik zoals vlekken, gaten of geurtjes
  • Intieme items zoals lingerie en badmode
  • Namaakitems en/of items zonder merklabel
  • Kinderkleding
  • Beauty-items
  • Basics zoals effen, monochrome T-shirts
  • Sieraden, sjaals en hoofddeksels
  • Items die nog onder de 100 dagen retourperiode vallen

Alle items die als pre-owned item bij Zalando zijn gekocht en voldoen aan onze criteria, zijn geschikt voor de verkoop.

Wat zijn mijn inwisselmogelijkheden?

Jij kunt beslissen wat je met jouw tegoed wilt doen. Zo kun je het ontvangen als Zalando-cadeaubon, of je tegoed laten doneren. Als je ervoor kiest om het te laten doneren, dan doneert Zalando de volledige waarde van alle verkochte items aan het Rode Kruis of WeForest.

Hoe gaat het doneren van items in zijn werk?

Als je ervoor kiest om jouw tegoed te doneren, dan steun je het respectievelijke goede doel door de compensatie voor jouw verkochte items over te dragen – wij helpen jou door het volledige bedrag te doneren aan het door jou gekozen goede doel. Zo maken we het opruimen van jouw garderobe en het verlengen van de levensduur van mode samen nog beter.

Maakt het uit of ik het item bij Zalando heb gekocht of niet?

Ja, we accepteren alleen items die oorspronkelijk bij Zalando gekocht zijn.

Wat gebeurt er als mijn items worden afgewezen?

Items die tijdens het controleproces worden afgewezen (bijv. omdat ze zichtbaar gedragen zijn) worden aan jou geretourneerd of na overleg aan een goed doel gedoneerd.

Kan het pakket niet bij jou afgeleverd worden, dan wordt het teruggestuurd naar ons magazijn en daar twee weken bewaard. Als je binnen deze twee weken geen contact met ons opneemt, dan worden de items gedoneerd.

Houd er rekening mee dat items die we van jou ontvangen hebben die niet overeenkomen met de items die jij digitaal hebt ingediend en door ons geaccepteerd zijn, niet aan jou geretourneerd worden. Deze items worden gedoneerd.

Moet ik iets betalen voor deze service? Is verzending gratis?

De service is 100% gratis. Je hoeft niet te betalen voor verzending of retourneren.

Hoeveel items kan ik tegelijkertijd verkopen?

Je kunt tot 20 items per keer verkopen. Doe niet meer items in jouw verkoopbox dan je hebt ingediend, deze items zullen namelijk gedoneerd worden.

Kan ik meer dan één verkoopbox tegelijkertijd indienen?

Nee, je kunt per keer slechts één verkoopbox indienen. Nadat we jouw box beoordeeld en verwerkt hebben in ons magazijn kun je een nieuwe verkoopbox indienen.

Verstuur alle items van jouw verkoopbox in één pakket. Is de verpakking niet groot genoeg, dien de overgebleven items dan in bij een volgende verkoopbox.

Zijn de prijzen voor nieuwe items met een kaartje anders?

Alle items moeten in een zo goed als nieuwe staat zijn. De verkoopprijs verschilt niet als er nog een prijskaartje aan het item zit.

Moeten alle items een waslabel hebben?

Nee, alle items moeten een merk- en maatlabel hebben maar een label met wasvoorschriften is niet verplicht.

Waar kan ik de cadeauboncode van mijn verkoopbox vinden?

Je kunt de cadeauboncode in jouw e-mailinbox of je gebruikersaccount onder 'Verkoop items' vinden – naast favoriete en eigen items.

Wat gebeurt er als ik van gedachten verander?

Nadat je jouw verkoopbox geregistreerd hebt, kun je deze voor korte tijd nog annuleren. Is deze optie niet langer beschikbaar, neem dan contact op met ons klantenserviceteam.


Kun je het antwoord dat je zoekt niet vinden?
Neem contact met ons op
Chat met onze chatbot

Onze chatbot helpt je graag verder!

Als de chatbot je vraag niet kan beantwoorden, zul je worden doorverbonden met een van onze medewerkers.

Bel ons

Onze specialisten staan voor je klaar. Er kan een wachttijd zijn van 2 minuten.

Je kunt ons bereiken van maandag tot zondag van 08:00 tot 00:00.

Houd je bestelnummer bij de hand voor een sneller antwoord op je vraag.

Jouw inbox

Maak 'm fashionable

Schrijf je in voor de e-mailnieuwsbrieven van Zalando

Beheer je voorkeuren

Wat interesseert je het meest?

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over hoe wij jouw gegevens verwerken. Je kan je op elk moment kosteloos uitschrijven.