En daar in Elmira maakte hij als middelbare scholier voor het eerst kennis met mode. “Toen ik jonger was, wist ik niet wat ik moest gaan doen, ik was totaal in de war, deels omdat ik niet zo goed kon leren, ik had moeite met lezen en mijn cijfers waren niet zo best”, zegt hij. “In de klas droomde ik er altijd van om succesvol te zijn, ik stelde mezelf voor in allerlei situaties, totdat ik [op een dag] op de mode stuitte en vond dat dit het beste was wat me ooit was overkomen.”
Die modedroom zou ertoe leiden dat hij in 1969 zijn eerste bedrijf begon, People’s Place, met $ 150 (ongeveer $ 1000 in de huidige economie) en twintig spijkerbroeken die hij in New York had gekocht en waarmee hij uiteindelijk een winkel opende die onder één dak kleding en muziek samenbracht. “Het huidige klimaat is compleet anders – digitale technologie, e-commerce, vluchtige trends en sociale media drijven merken ertoe om snel te leveren, waardoor de wereldwijde markt nog concurrerender wordt”, antwoordt hij op de vraag of succesverhalen zoals die van hem vandaag de dag nog haalbaar zijn. “Maar ik denk dat alles mogelijk is met de juiste passie, zakenpartners, creativiteit en veerkracht.”