Large Teaser

ASICS GEL-VENTURE 6 NSASICS en TOKI gaan samen op pad

De Amsterdamse koffiebar TOKI sloeg de handen ineen met ASICS SportStyle voor een unieke sneaker die alleen verkrijgbaar is bij Zalando.

Na bijna tien jaar werken in de reclamewereld besloot Jeff Flink dat het tijd was voor iets anders. Hij wilde een andere context van goede energie en zocht naar mogelijkheden om te groeien en te veranderen. Die zoektocht mondde uit in de oprichting van TOKI, een koffiebar en hang-out in het centrum van Amsterdam.

“Het leven draait om het indelen van je tijd en ruimte”, vertelt hij ons. “Het is een voortdurende wisselwerking met je omgeving. Je omringen met gelijkgestemden. Positieve energie geven en ontvangen. Reflecteren. Begrijpen wat echt waardevol is.”

Toki brengt mensen bij elkaar. Vanuit de buurt, Amsterdam en daarbuiten. Het gaat om interesses en energie. We willen dat mensen die naar Toki komen hun eigen flow kunnen pakken binnen onze context. We faciliteren tijd en ruimte. Koffie is een vehicle. Meer dan alleen een koffiezaak is TOKI een oase van rust waar het stadsrumoer ver weg lijkt. Onder het genot van schuimende lattes en lekkere hapjes ontmoeten buurtbewoners elkaar hier om te kletsen of gewoon even van de stilte te genieten. Als plek waar lichaam en geest tot rust kunnen komen, is TOKI de ideale partner voor ASICS SportStyle, waarvan de naam staat voor Anima Sana In Corpore Sano, 'een gezonde geest in een gezond lichaam'. Op basis van hun gedeelde waarden hebben ASICS SportStyle en TOKI de handen ineengeslagen voor een eenmalige editie van de GEL-VENTURE 6 NS en zijn ze met de trailschoen het land ingetrokken (na een korte koffiestop, natuurlijk). Om de nieuwe release te vieren, spraken we met Flink over wat een uitgebalanceerd leven voor hem betekent.

Hoe kwam je op het idee om TOKI te beginnen?

Jeff Flink: “De gedachte achter het café is dat je je bewust bent van je dag. Toki betekent ‘tijd’ in het Japans en TOKI betekent voor mij dat je je tijd op de best mogelijke manier doorbrengt."

Lookbook Image
Lookbook Image
Lookbook Image
Lookbook Image
Lookbook Image
Lookbook Image
Lookbook Image
Lookbook Image

Shop de sneaker

Ga op pad met deze uitzonderlijke GEL-VENTURE 6 NS.Ga op pad met deze uitzonderlijke GEL-VENTURE 6 NS.

Shop de sneaker

Ga op pad met deze uitzonderlijke GEL-VENTURE 6 NS.Ga op pad met deze uitzonderlijke GEL-VENTURE 6 NS.
Shop de sneaker

Hoe zou je de sfeer bij TOKI beschrijven?

Flink: “De ruimte heeft een heel ontspannen energie. Open en uitnodigend. We hebben als motto ‘go slow’: wees bewust aanwezig in het moment, leun achterover en relax. Ik denk dat onze klanten die positiviteit voelen en daarom ook zo prettig met elkaar omgaan.”

Welke rol speelt het café in de buurt?

Flink: “TOKI biedt een ruimte waar mensen kunnen genieten van het moment – om te chillen, te reflecteren, contact te leggen of om op te laden. TOKI is de ruimte die daarvoor nodig is en maakt deel uit van het verloop van de dag. Koffie, thee, bier en eten brengen mensen samen. Maar naast goede producten zijn de ruimte, de mensen en de energie even belangrijk, zo niet belangrijker, om een geweldige ervaring te creëren. Een ruimte gaat pas leven door de mensen die er komen, dus je zou kunnen zeggen dat TOKI een bedrijf is waar gelijkgestemden samenkomen. De afgelopen acht jaar heb ik hier vriendschappen, werkrelaties en zelfs huwelijken zien ontstaan.”

Wat betekent een evenwichtig leven voor jou?

Flink: “Voor mij bestaat dat uit een constante zoektocht en verkenning van mezelf en de mensen die het dichtst bij me staan. Ik wil me blijven ontwikkelen, genieten van het heden en me verheugen op de toekomst. Ik leer nog elke dag. Het proces, de reis, is belangrijker dan het doel. Je valt, je staat weer op, je leert, je geniet, je opent vele deuren en zo groei je met de tijd. Het is nooit gemakkelijk, maar ondertussen groei je wel. Dit bewustzijn van dingen in je opnemen; leren en aanpassen waar nodig, begrijpen dat je niet alles onder controle hebt, dat je mee moet gaan met de flow, heeft alles te maken met aanwezig zijn in de tijd. Je ego loslaten. Ik probeer vredig en bewust te flowen. Daarin vind ik mijn balans.”

Wat zag je in ASICS als partner?

Flink: “TOKI heeft een diepere betekenis voor mij. Het betekent leven met een gezonde geest, elke dag bewust ervaren. De slogan van ASICS, ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’, past dus bij mij en bij wat ik voor ogen heb met TOKI. Lichaam en geest zijn met elkaar verbonden. Dat is voor mij een gegeven. Om met ASICS SportStyle aan een sneaker te werken die de filosofie van TOKI en van ASICS uitdraagt is supergaaf.”

Lookbook Image
Lookbook Image
Lookbook Image
Lookbook Image
Lookbook Image
Lookbook Image
Lookbook Image
Lookbook Image

ASICS SportStyle

ASICS is een Japans bedrijf dat hoogwaardige sportschoenen, kleding en materialen produceert. De naam is een afkorting verwijzend naar de Latijnse uitdrukking “een gezonde geest in een gezond lichaam”, de filosofie achter het bedrijf sinds 1949. ASICS is vooral bekend van de hoogwaardige hardloopschoenen en legt zich toe op de ontwikkeling van vernieuwende producten waarmee atleten het beste uit zichzelf kunnen halen.

STORIES, SERVED FRESH

Als er een interessant verhaal dropt, weet jij het als eerste.