faq | Verzending & Levering | Wat gebeurt er met je bestelling als je niet thuis bent?

Wat gebeurt er met je bestelling als je niet thuis bent?

De bezorger van PostNL, DHL, DPD, Budbee of Fietskoeriers biedt de bestelling aan op het afleveradres. Mocht je niet aanwezig zijn tijdens de eerste bezorgpoging, dan ontvang je hiervan een notificatie. Dit kan door middel van een briefje in de brievenbus, via de Track & Trace link of via mail.

PostNL/DHL/DPD laat dan weten met een van de volgende 3 opties waar je bestelling is:

  • Ze komen de volgende dag terug;
  • De bestelling ligt bij de buren;
  • Of de bestelling ligt bij een afhaalpunt.

Indien je bestelling door Budbee wordt geleverd en je niet thuis bent, ontvang je een mail met de mogelijkheid om binnen 10 dagen een nieuw bezorgmoment in te plannen. Als er binnen deze 10 dagen geen nieuw bezorgmoment wordt ingepland, zal je bestelling aan ons worden geretourneerd.

Wordt je bestelling door Fietskoeriers geleverd? Dan zullen ze nog twee nieuwe bezorgpogingen doen. Na de derde mislukte poging zal je bestelling aan ons worden geretourneerd.


Kun je het antwoord dat je zoekt niet vinden?
Neem contact met ons op
Chat met ons

We helpen je graag verder via chat. Het kan zijn dat de medewerker je in het Engels te woord staat.

Bel ons

Onze specialisten staan voor je klaar. Er kan een wachttijd zijn van 2 minuten.

Je kunt ons bereiken van maandag tot zondag van 08:00 tot 00:00.

Houd je bestelnummer bij de hand voor een sneller antwoord op je vraag.

Wil jij 10% korting?*

Ontvang updates per e-mail van Zalando.nl

Schrijf je in en blijf op de hoogte van mode en meer.

Beheer je voorkeuren

Wat interesseert je het meest?

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over hoe wij jouw gegevens verwerken. Je kan je op elk moment kosteloos uitschrijven.