Mijn artikel is defect

Wanneer een artikel beschadigd of defect is, kun je gebruik maken van je recht van reclamatie.

Hiervoor vragen wij je vriendelijk om ons het volgende per mail te sturen naar terugvordering@zalando.nl:

  • Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
  • Drie tot vier foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen.
  • De beschadiging of het defect moet op ten minste één foto duidelijk zichtbaar zijn.
  • Bovendien moet het volledige artikel, eenmaal met voor- en eenmaal met achterkant (bij schoenen ook een foto van de zool), gefotografeerd worden.
  • Houd er rekening mee dat de e-mail, inclusief foto's, niet groter is dan 18 MB. We raden je daarom aan om je foto's als JPEG-bestand door te sturen.
  • Na ontvangst van de foto’s wordt je verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. Je ontvangt binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van je verzoek.

Wil je een vervangend artikel bestellen? Meer informatie hierover vind je onder Artikel ruilen.

Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie. Dat wilt zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.


Kun je het antwoord dat je zoekt niet vinden?
Neem contact met ons op

Wil je 10% korting* op je volgende bestelling?

Schrijf je in voor de Zalando-nieuwsbrief en krijg niet alleen 10% korting op je eerstvolgende bestelling, maar ontvang ook updates over sales, trends en outfitinspiratie.

Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie over hoe Zalando jouw gegevens verwerkt.