Brand Diaries

Under Armour: Unlike Any

De schitternde nieuwe campagne van dit Noord-Amerikaanse sportmerk is een ode aan sterke vrouwen
Sprintkampioene Natasha Hastings
Sprintkampioene Natasha Hastings 

Wie zegt dat een diva niet op topniveau kan sprinten? Voor wereldkampioen sprinten Natasha Hastings - ook bekend als de ‘400M Diva’ - gaan sport en mode hand in hand. Hastings, die wereldberoemd is dankzij de Olympische spelen van 2016, is een diva met felrode lippenstift en blonde haren. Ze is sterk én opvallend. Daarom is ze een van de gezichten van de nieuwe ‘Unlike Any’ campagne van sportmerk Under Armour.

“Voor ons betekent deze campagne een nieuwe manier van verhalen vertellen over wilskracht,” zegt Jacques Attica, Vice President van de marketingafdeling van Under Armour. “We hebben onze zes atleten aan dichters gekoppeld, zij hebben unieke gedichten voor hen gemaakt. Deze campagne is een onverwachte combinatie van kunst, mode en sport.”

De samenwerking heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd. Zo wordt de rode lippenstift van Hastings - die er schitterend uitziet in een Break of Dawn top en Run True legging - door dichter Dominique Christina beschreven als oorlogsverf. Ook mooi: de trucs van stuntvrouw Jessie Graff en de krachtige pirouettes van ballerina Misty Copeland. Deze stoere vrouwen zijn, zoals de campagne aangeeft, ‘unlike any’.

 
 

Volgens Katherine Williams, Head of Design, heeft Under Armour flinke stappen gemaakt in het combineren van sport met mode. “Het belangrijkste uitgangspunt van ons designproces is het vrouwelijk lichaam,” zegt Williams. “Veel van onze atleten - Misty, Jesse, Alison, Natasha - zijn ervan overtuigd dat je beter presteert als je er goed uitziet. Je kunt ons werk zien een ode aan het vrouwelijk lichaam. Onze designs bieden support op precies de juiste plekken en ze kleden mooi af. Zo zorgen we ervoor dat al onze atleten er fantastisch uitzien, welke sport ze ook beoefenen.”

 

Met de nieuwe collectie van Under Armour kun je alle kanten op: het is kleding voor drukke vrouwen die zich haasten van de sportschool naar kantoor en naar huis. Een van de key items uit de nieuwe collectie is het leren Copeland jack - niet bedoeld om in te sporten, maar wel perfect voor een dagelijkse dosis stijl. Een ander key item is de Armour Clutch sportbeha; die wordt in de nieuwe campagne gedragen door Alison Désir, de vrouw achter de Harlem Run Crew. De Armour Clutch een van de favoriete ontwerpen van Williams, omdat-ie innovatief én fashionable is. Dit prachtige bustier heeft aan de zijkant ruimte om onder meer sleutels en een iPhone op te slaan - ideaal tijdens lange afstandslopen. Deze key items bewijzen dat dit merk koploper is als het gaat om de combinatie van vorm en functie.

Under Armour, dat is opgezet door een voormalige fullback en aanvoerder die het helemaal had gehad met zweterige T-shirts, geldt inmiddels als toonaangevend op het gebied van fashionable sportkleding. De nieuwste campagne geeft dit merk nog meer credibility in deze verzadigde markt. Under Armour: Unlike Any.

De collectie