Fashion Flashback

Zeventig jaar Wrangler

Het iconische denimmerk toont de nieuwe retrocollectie - ontworpen door Peter Max - op Bread & Butter, the festival of style & culture.
© Wrangler
© Wrangler 
© Wrangler
© Wrangler 

70 jaar geleden rolde de eerste Rodeo Ben-jeans van Wrangler van een montagelijn in North Carolina. Zeg je Wrangler, zeg je echte western-vibes – het merk groeide uit tot een synoniem voor de Amerikaanse cowboy: denk maar aan de naam in het touwtjes-logo en de kontzakken die speciaal ontworpen zijn om op een zadel te zitten. Maar Wrangler evolueert mee met de tijd en tegen het eind van de jaren 60 zijn het niet enkel stierrijders die gespot worden in een spijkerbroek van het iconische merk.

Gouden tijdperk

Wrangler werd mede populair door de jeugdbeweging van de 60s en al gauw had iedere (al dan niet) rebelse jongere een Wrangler in zijn kast hangen. Tegen het midden van de jaren 70 was het label een van de grootste jeansproducenten ter wereld: bijna iedereen had een spijkerbroek van Wrangler aangeschaft. De hoge taille, de wassing in blauw-indigo, de flare cut en de zogenaamde “silent W” (de stiksels op de kontzak) werden de kenmerken van het merk.

Peter Max is de max

Voor zijn platina-jubileum gooit het merk een nieuwe premium collectie op de markt die de 50ste verjaardag van "The Summer of Love" viert. Ontwerper van dienst is de in Berlijn geboren kunstenaar Peter Max. Hij bracht het 'Feel Good'-tijdperk terug tot leven met hoge tailles, nauwsluitende jeans, flared shorts, overhemden in de typische western-stijl, T-shirts en jassen in hoekige snitten in verschillende blauwtinten en versierd met een kleurrijk vredesteken. Alle items zijn voorzien van de kenmerken die Wrangler eens zo beroemd maakten: vintage patches, het merklogo op de zakken en de zeven riemlussen.

Ontdek de vintage-geïnspireerde collectie op B&B en geeft deze herfst je garderobe een feel-good-tintje.

Mis het festival of style and culture niet en bestel je B&B-ticket HIER.

De Looks van Wrangler